UDOSTĘPNIJ

Adblock odbiera dochody twórców w internecie oraz zmniejsza znaczenie internetowego rynku

Adblock jest to oprogramowanie dostępne w różnych formach (programów, wtyczek) mające na celu zablokowanie wyświetlanie reklam w przeglądarce internetowej. Rozchodzi się tutaj o filmiki w serwisach wideo, społecznościowych czy blogach. Blokowanie reklam odbiera dochód twórcom treści w internecie. Czy powinniśmy przestać go używać? Nitro nagrał filmik, w którym przedstawił swoje zdanie na ten temat. Stwierdził, że nie powinno to przeszkadzać właścicielom stron i kanałów na YouTube, że ponad połowa ich widzów blokuje reklamy. Według niego wina nie leży po stronie użytkowników przeglądających internet, a reklamodawców, którzy coraz mocniej próbują pokazać swoje reklamy, wyrzucając je przed twarz potencjalnego surfera.

Raport używania Adblock’a w roku 2015

Blokowanie reklam wydawców kosztowało prawie 22 mld dolarów. Istnieje obecnie ponad 200 milionów aktywnych użytkowników Adblock całym świecie. Blokowanie reklam wzrosło o 41% na całym świecie w poprzednim roku. W Stanach Zjednoczonych o 48%, osiągając 45 milionów aktywnych użytkowników w 12 miesięcy do czerwca 2015 r. W Wielkiej Brytanii wzrosła o 82%, osiągając 12 milionów aktywnych użytkowników w 12 miesięcy do czerwca 2015 r. Więcej informacji można przeczytać tutaj.